December 22, 2011

Pukul 5.50

Assalammualaikum..
Lama rasenyer aku x merepek kat blog
nie, n now aku tgah cuti semester
mcm biase...
Cuti yg mmbosankan selame sebulan nie
Arrgggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..
Nampak sgat bosan kan..
Nie la rutin harian aku selame sebulan
Tdo selepas selesai subuh..
Owh..
Buruknyer perangai..
haha..
biasela kan, dak2 mude skang..
n 4 sure ad dkalangan korang yg mcm aku..
hehe..
Ok la, malas nak mbebel panjang2..
Sbnarnyer aku nak share smthing yg aku baru tbace tadi..
Iaitu petua untuk hilangkan kesan parut jerawat
Petua nie bagus untuk org2 yg mcm aku yg
gatal tangan suke picit2 jerawat..
haha..
tapi korang jgnla pulak ikut aku, coz nie x elok untuk kulit
muke korang,sbb ia akan meninggalkan kesan hitam pd kulit muke korang..
So jom tgok TIPS YG AKU JUMPE NIE:

1. Campurkan madu dan bedak sejuk kemudian sapu di parut jerawat anda.

2. Ambil sepotong ubi kayu dan kupas kulitnya. Buangkan kulitnya. Kemudian bersihkan dan parutkan ubi kayu tersebut.Selepas itu perah untuk dapatkan airnya. Sapu air tersebut pada bekas jerawat anda.

3. Campurkan madu lebah dengan kulit kayu manis yang telah di asah. Sapu di muka yang berparut pada waktu malam. Cuci dengan air suam pada esoknya. Amalkan 3 kali seminggu.

4. Ambil 10 helai daun sireh dan tumbuk daun tersebut. Kemudian sapu pada tempat berparut. Cuci setelah ianya kering.

5. Kisarkan timun dan tapis airnya. Hampas timun tersebut sapukan di muka anda. Selepas setengah jam, cuci dengan air suam.

6. Perah buah lemon untuk mendapatkan jusnya. Lumurkan jus lemon tersebut ke muka 2 kali sehari dan minum jus lemon 1 kali sehari.

7. Gunakan daun lidah buaya. Ambil jelnya sahaja dan lumurkan pada kawasan berparut. Bilas dengan air suam setelah kering. Jelnya juga boleh di buat jus dan minum1kali sehari.

SELAMAT MENCUBA.... ❥

No comments:

Post a Comment