June 1, 2011

Setelah sekian lama...


Title mcm kisah ape ntah.
huhu..
Abaikan jela..
Ok..
Skang nie aku kat bertam-peneng, umah m.cik aku..
Aku singgah sblum smpai perlis..
Title kat atas 2 ada kaitan sbnarnyer...
Setelah sekian lama..
ewah...
SETELAH SEKIAN LAMA AKU X BALIK KAMPUNG AKU!!!
gila babi punyer rindu..
haha..
Ok, perjalanan dari umah aku (serdang) hingga perlis mngambil masa
lebih kurang 8 jam la...
2 kalu btul2 korg drive mcm kat litar sepang r..
Disebabkan ayah aku letih,
kitorang stay umh m.cik aku dulu..
Dekat 2 tahun r kitorg x balik kampung,
raya pown kat serdang,
memang x best la kan..
so....
kitorg 1family decide tok balik jugak,
itu pon secara x sengaja.
tibe2 kemas barang n trus gerak,
kepulangan kitorg nie kire dinanti2kan la..
coz sblah mak aku, mak aku j yg dok jauh..
m.long aku stay alor star
m.lang n p.njang aku kat perlis
n m.cik aku kat peneng..
kire area2 utara la family kitorg nie..
ayah aku sendiri org kedah, cume tinggal j kat serdang..
Dalam pjalanan kitorg, fon 2 kire bbunyi jela..
sume msg n kol tanyer kat mana..
bila nak smpai..
n mcm2 lagi..
huh.. meriah.. mcm nak raye pulak..
alhamdulilah la..
ada yg care pasal kitorg kan..
hehe..
mase otw gerak tadi, ada sebuah lori balak excident..
lori x jadi pape.. tapi kayu balik sume habis tbalik..
jalan sesak agak2 dlm 4 km, 40 mint ktorg da sangkut kat highway..
nasib baik ada polis peronda, bomba n plus untuk memastikan keadaan tekawal..
jalan pulak tpakse dtutup n kitorg tpakse gune laluan btntangan..
kejadian nie blaku dpsimpangan masuk nibong tebal..
ok, 2 aje laporan aku..haha..
mcm smpah je kan..
lantak la..
ikutkan aku nak menaip lagi..
tapi mate aku da mule layu, badan lak da letih.
so aku stop smpai cnie jela..
ok..chow cin cau..(*_*)

p/s : sumber drpada google.
x sbr nak smpai cnie!!
tenangnyer aku rase.







No comments:

Post a Comment